Veel gestelde vragen

Bestellen & Bezorgen

Hoe weet ik wat de verzendstatus van mijn bestelling is?

Nadat u uw bestelling heeft geplaats ontvangt u (binnen 24 uur) een bevestigingsmail met hierin de factuur en informatie over de voorraad status. Zodra de bestelling met de post wordt verzonden ontvangt u nog een mail met hierin een Track & Trace code. Deze code kan u precies vertellen op welke dag en welk dagdeel uw bestelling wordt geleverd.

Is de collectie in de online shop het volledige aanbod?

Ja, de collectie op de webshop bevat het volledige aanbod van Ippos.

Moet ik verzendkosten betalen?

Voor iedere bestelling, met een afleveradres binnen Nederland, wordt € 6,50 verzendkosten in rekening gebracht. Dit ziet u terug op de factuur. Bij besteding boven de 200 euro wordt de bestelling gratis verzonden en vervallen de verzendkosten. Conourskasten, voerwagens, tuig en zadelkruiers, dazenvallen en hoefslag slepen zijn een uitzondering op de regel. Deze producten kunnen worden opgehaald bij de hoofdvestiging van Ippos (Immenweg 8 Lunteren) of worden thuis gebracht, hier wordt in overleg voorrijkosten voor in rekening gebracht.

 

Versturen jullie ook naar het buitenland?

Ja, wij verzenden ook naar het buitenland. Hier voor wordt, in overleg, extra verzendkosten voor in rekening gebracht.

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Zodra de bestelling bij ons binnen komt gaan wij er mee aan de slag. De levering zal na bestelling binnen 5 werkdagen plaatsvinden, mits het product op voorraad is. Als het product moet worden besteld of uitverkocht is, ontvangt u hier zo spoedig mogelijk bericht over.

 

Wat als ik een verkeerd adres heb opgegeven?

Als je bestelling nog niet is verstuurd kunnen wij het adres voor je wijzigen. Neem hiervoor wel zo snel mogelijk contact op met Ippos.

Zijn alle prijzen inclusief btw?

Ja, alle prijzen zijn inclusief btw.

Garantie & Klachten

Hoe kan ik een klacht over een product melden?

Stuur een email met in de bijlage een aantal foto’s waarop de klacht goed zichtbaar is, een korte omschrijving van de klacht en het ordernummer naar mail@ippos.nl Vervolgens ontvang je binnen twee werkdagen een reactie van ons.

Bij een klacht kijken wij altijd naar de garantiebepalingen, zoals omschreven in de algemene voorwaarden, die op jouw klacht van toepassing zijn.

Hoe kan ik mijn product het beste onderhouden?

Alle kleding, dekjes en dekens kunnen in de wasmachine op koud of op 30 graden worden gewassen. Het liefste hier een wolprogramma voor gebruiken. Voor de producten met schapenvacht zijn speciale wasmiddelen verkrijgbaar bij de paarden drogist die deze luchtig houden. Uiteraard kunnen alle producten ook worden gewassen bij de stomerij.

Ik heb een kapot of verkleurd product ontvangen, wat nu?

Dit is uiteraard heel vervelend! Wij proberen dit voorafgaand aan de zending te voorkomen. Mocht er toch iets niet goed zijn aan het product dan kunt u deze onder garantie terug sturen. Bij ontvangst wordt bepaald of de schade binnen de garantie valt.

Waar is garantie op gebaseerd?

Garantie en de garantieperiode zijn conform de wet en de algemene voorwaarden van de Nederlandse Thuiswinkel.org vastgesteld. De garantieperiode gaat in vanaf de datum van aankoop. De fabrieksgarantie is zeer verschillend per fabrikant.

Wat is mijn garantie periode?

De garantie geldt volgens de wettelijke rechten van de consument. Mocht er een klacht ontstaan buiten de periode van 6 maanden dan is het mogelijk dat hier de fabrieksgarantie op van toepassing is. Dit is van toepassing in een beperkt aantal gevallen.

Retourneren & Ruilen

Hoe kan ik mijn product retourneren?

Bij de bestelling zit een retourformulier. Hierop staat het retouradres vermeld en kunt u aangeven waarom u het product terugstuurt of wilt ruilen. Dit formulier moet u in de originele doos samen met het retournerende product mee sturen. Bij grote producten als: Conourskasten, voerwagens, tuig en zadelkruiers, dazenvallen en hoefslag slepen moet er contact worden opgenomen met Ippos om samen te kijken naar de beste mogelijkheid voor retourzending.

Hoe kan ik mijn product ruilen?

Op de webshop van Ippos vind je onder het kopje ruilen en retourneren een link voor een retourformulier. Deze kan worden gedownload en uitgeprint. Op dit formulier staan de stappen die u moet nemen voor een ruil/retourzending. Dit formulier moet u in de originele doos samen met het retournerende product mee sturen. Bij grote producten als: Conourskasten, voerwagens, tuig en zadelkruiers, dazenvallen en hoefslag slepen moet er contact worden opgenomen met Ippos om samen te kijken naar de beste mogelijkheid voor retourzending en ruil mogelijkheden.

Kan ik een afgeprijsd product retour sturen?

Ja een afgeprijsd product kan worden retour gestuurd binnen 30 dagen als het ongebruikt/ongedragen is.

Zijn er kosten verbonden aan retourneren/ ruilen?

Ja er zijn kosten aan verbonden. Deze verschillen per bestelling en hangen af van de grote en zwaarte van het pakket. De verzendkosten zijn voor de klant zelf.